Kultur & kompetens

Två komponenter som är helt avgörande för vår förmåga att skapa och leverera relevanta tjänster för våra kunder.

Health Jam med Region Östergötland

Ökad designförmåga för nära vård

Samskapande för ökad fysisk aktivitet och rörelse i Östergötland

Kultur

Det är kulturen som ger oss tillåtelse att innovera, testa och göra fel. Det är kulturen som kan rädda eller döda vår strategi. Att kulturen äter strategi till frukost gäller som alltid förr. Hur etableras och utvecklas en lärande kultur där människorna – kunder, användare, medarbetare ett. – står i centrum?

Kompetens

För oss betyder kompetens förmågan att omsätta kunskap och resurser i faktisk handling och förändring. Ofta har verksamheten mycket av den kunskap som behövs. För att meningsfull förändring ska uppstå behöver den dock omsättas i nya insikter, erbjudanden och beteenden. I det kan vi vara en katalysator. En viktig del i alla våra uppdrag är att ge dig och din verksamhet verktyg och metoder för faktiskt handling och förändring.

Ikon_Events&Jams

Event & jams

En förändring börjar ofta med en upplevelse. Beroende på syftet skräddarsyr vi engagerande workshops för 4-50 deltagare, eller större förankringsevent med flera hundra deltagare. Eller varför inte prova ett Jam, som är en bra kombination av kompetensutveckling och faktiskt problemlösning.

Ikon_Utbildning

Utbildning

Våra utbildningar bygger på en ständig växling mellan forskningsbaserad teori och praktiskt görande. Vi erbjuder både standardiserade och anpassade utbildningar inom alla våra kompetensområden i fysiskt, digitalt eller hybridformat. Vår erfarenhet är att utbildningen har bäst effekt när den är en integrerad del av ett genomförandeprojekt.

Ikon_StödiVardagen

Stöd i vardagen

Det är i vardagen faktiskt förändring händer. Att då ha ett stöd eller bollplank lätt till hands är ofta den lilla knuffen som behövs för att börja testa nya idéer eller vända på “vi har alltid gjort så här” till “hur kan vi prova…?”

Ikon_Processer

Processer

Ökat kundvärde uppstår när vi gör saker lite annorlunda. Konkreta kundcentrerade aktiviteter och leveranser måste därför inkluderas i verksamhetens ordinarie utvecklings- och leveransprocesser. Det kan handla om ganska små grepp med potential för stora insikter.

Vill du veta mer?

Prata med Bjarte Bugge, VD
bjarte.bugge@usify.se   08-557 713 73

Vill du dela?

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin