Utgångspunkten i allt vi gör ska alltid vara centrerat kring människors behov. Med Design thinking som modell kan vi skapa meningsfull förändring och forma framtidens tjänster och lösningar.
Fördjupa dig i användarens utmaningar
& generera lösningar från det perspektivet.
En etablerad modell för designarbete, som gör att du som kund kan känna tillit till processen, även om resultatet är okänt i förväg. Processen börjar med människorna – att bredda och fördjupa förståelsen för användarnas upplevelser, behov och sammanhang.
När du behöver förenkla det komplexa och skapa samsyn, så att mål, visioner och utmaningar blir förståeliga för alla.
Om vi lyckas skapa samsyn, så kan vi börja nyttja våra olika förutsättningar som värdefulla perspektiv istället för att låta oss hindras av de.
Våra hjärnor är formade för att skapa, tolka, minnas och återge berättelser. Därför utgör de en avgörande roll i intressant kommunikation.
Det är där magin händer. Grunden i en bra dialog handlar om att tänka tillsammans och verkligen lyssna på varandra.
Genom samsyn, förankring, motivation och delaktighet skapar vi engagemang för processen.
Två komponenter som är helt avgörande för vår förmåga att skapa och leverera relevanta tjänster för våra kunder.
En förändring börjar ofta med en upplevelse. Som i sin tur börjar med gemenskap, insikter och ett första steg i en ny riktning.
Våra utbildningar bygger på en ständig växling mellan forskningsbaserad teori och praktiskt görande.
Det är i vardagen faktiskt förändring händer. Att då ha stöd lätt till hands är ofta den lilla knuffen som behövs för att testa nya idéer.
Ökat kundvärde uppstår när vi gör saker lite annorlunda. Det kan handla om ganska små grepp med potential för stora insikter.
Med ilfart från idé till prototyp. Googleutvecklade designsprinten är en uppskattad metod som engagerar och hjälper er driva innovation i rätt riktning
Utgå från dina användares behov för att träffa rätt med er produkt eller tjänst
Med väl beprövade metoder bidrar hela gruppen till formandet av er lösning
Snabba svar på vad användarna tycker. Iterera lösningen och samla in feedback
Snabba svar på vad användarna tycker. Iterera lösningen och samla in feedback
Forma gränssnittet mellan tekniken och användaren, och gör tekniken tillgänglig och användbar för människan.
Ett snabbt sätt att testa och utveckla idéer. Lägg en bra grundstruktur och gör det enkelt att upptäcka fel tidigt i processen.
Ger oss svar på om användarna hittar relevant innehåll, vilka delar som fungerar bra och vad som behöver förbättras
Hjälper oss reda på vem den tänkta användaren är och vad de har för drivkrafter och mål. Hur kan vi stödja dem att uppnå sina mål?
När strukturen är på plats konkretiseras konceptet med hjälp av sameplet mellan färg, form, typografi och bildmanér.
Vill du vara konkurrenskraftig måste du förstå hur din tjänst fungerar och upplevs av användaren. Vi hjälper dig dit.
Forma verktyg för att kunna arbeta användardrivet inom verksamheten. Lär dig forma erbjudanden och skapa nya intäktsmöjligheter.
Genom analys kan du förstå behoven och drivraften hos användarna av en tjänst. Med målgruppens behov i fokus skapas bättre tjänster.
Att testa tjänster kan vid första anblick verka svårt, men det finns flera olika metoder som passar för detta ändamål.
Lägg kundens upplevelse i fokus med hjälp av intervjuer och observation. På så sätt kan man beskriva hur flöden och interaktioner går till.